Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Kattkrångel mm...

Av Gunsan - 2 juni 2011 14:35


...äldstekatten Kajsa har fått urinvägsinfektion, hon småskvätter överallt. Nu senast på sonens nytvättade kläder.....inte kul!! Men som tur är, är Kajsa sonens favoritkatt och han vet att hon är sjuk......annars hade det inte varit roligt att heta Kajsa nu!!

Igår, på fm hade vi fått tid till henne på djurkliniken till kl.10, så drygt ett par timmar innan började min och exets jakt på katten, för att få henne in i reseburen. Vi lockade, jagade, letade, hojtade, grälade....men inte fan fanns hon någonstans... Hur i hela friden kan en innekatt bara försvinna?????? Nedervåningen var hon INTE på och ändå gick det bara inte att hitta henne.....

Det var inget att göra än att omboka tiden till i morgon, då är sonen hemma, så han ska "lura" med henne in i buren. Sen bär det iväg med henne till "farbror doktorn" och förhoppningsvis så får hon medicin som gör henne frisk igen.

Jag minns den gången då Kajsa skulle in och steriliseras, jag och barnen jagade runt efter henne och när jag äntligen fått tag i henne och skulle stoppa in henne i buren.........då tittar Skrållan upp ur den!!! NEJ!!!! Fel katt i buren och Skrållan gick inte ur den frivilligt, så jag fick nästan med våld putta ur henne för att sen tvinga in Kajsa i den. Katt som katt kan man tycka men de är verkligen individer, den ena livrädd, den andra älskar att ligga i buren.


Nåväl vi kom iväg till stan igår också, jag var in till dagkirurgen och frågade om bandaget skulle se ut som "Janne Långbens" fot??? Det skulle det INTE!!! På det sättet gjorde det ingen nytta, den snälla sköterskan tog sig tid att göra om det åt mig, så nu är det ingen som skrattar åt mitt "paket" längre.


På lördag är det dags för en tur till Ånnaboda och en heldag bland alla andra veteranfordonsentusiaster, jag har laddat med campingstol, penna och korsord.....Ja, det lär inte bli alltför mycket vandrande för mig men TITTA på FOLK och BILAR/MC, det ska jag + lösa lite korsord som omväxling. Lite fika och något gott att äta till hoppas jag också kunna få.


Äntligen har solen kommit tillbaka, skönt ute trots blåsten. Jag hoppas att det är sådant väder på lördag.


Ha det så gott i helgen och sköt om er. Kram//Gunsan

 
 
Gerd

Gerd

2 juni 2011 20:50

Bekymmer med djuren när dom blir sjuka, inte roligt.
Det verkar bli toppenväder framöver, skööönt!
Kvällskram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Gunsan

7 juni 2011 11:18

Jaa, men nu har kattan fått sin medicin och jag hoppas att hon blivit bättre:) Visst har vi ett underbart väder, jag är glad för den lilla vind också....annars blir det för varmt för mig. Soliga kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Ovido - Quiz & Flashcards