Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Hoppsan!!

Av Gunsan - 8 juni 2011 16:40

Igår var jag bjuden på 18-års kalas hos barnens kusin. Då jag inte kunde ta mig dit för egen maskin, så var min "svägerska" så bussig att hon skulle hämta mig efter jobbet.

Det drog ut på tiden och jag började tro att hon glömt av mig......men så kom hennes sms och jag gjorde mig i ordning och linkade ut.

På gatan stod två volvobilar, en röd och en grå.....jag strosade fram till den röda och öppnade dörren till passagerarsidan och skulle till att sätta mig.....då hör jag en karl säga: Näää, nu blev det nog fel.....

Hoppsan!!! Jag hade tagit fel på bil!!! Jag vet mycket väl att svägerskan kör en grå volvo......men, ändå så gick jag till den röda!!!

Kan det bero på, att när exet hämtar mig så har han en röd saab och han brukar alltid stå just där. Jag gick liksom av gammal vana till den röda....... HA HA HA

Svägerskan trodde att jag kände den i röda volvon, så hon hade inte heller reagerat på att det blev fel. Hon fick sig ett gott skratt, när jag berättade hur tokigt jag gjort.


Idag har jag pysslat med mina handarbeten och min "trädgård". Ja, jag skriver faktiskt trädgård trots att den bara består av en normalstor balkong. Jag har fyllt upp den med både blommor och grönsaker av alla dess olika slag. Parasoll, stol och ett provisoriskt bord får också plats, jag känner mig riktigt nöjd med den:) Och tur är ju det eftersom jag kommer att tillbringa min sommar där:)


Ha det så gott och ta vara på varandra. Kram//Gunsan  

 
 
Kikkan

Kikkan

8 juni 2011 23:42

Hej Gunsan, va fina hantverk Du visar. 'Trädgården' ser ju också jättefin ut. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Gunsan

10 juni 2011 14:49

Tack tack:) Soliga och varma kramar//Gun

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

10 juni 2011 02:27

hahaha, hoppat in i fel bil har jag också gjort en gång i tiden, och det var mycket genant då.
Fräskärring här har fått urinvägsinfektion hon med, och som hon ställde till hos vetrinären.
Fina handarbeten gör du som vanligt, och kanonläckert på balkongen...........blötpussa r från Buttons

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Gunsan

10 juni 2011 14:47

ha ha ha ja, mycket tok blir det ibland. Oj, hoppas att hon är bättre nu. Kajsa katt är helt ok nu, lite kul den medicin hon fick är samma som barn får, med smak av vanilj:) Tack, ideerna tycks aldrig sina, hinner knappt bli klar förrän nästa pockar på uppmärksamhet:) Puss Buttons och soliga kramar till matte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Ovido - Quiz & Flashcards