Alla inlägg under juni 2011

Av Gunsan - 13 juni 2011 14:05

Här kommer ett par till av de senaste handarbeten  Orkiden: En blandning av applikation och broderi

  Likadant med den här....

  Pappas eka: applikation och broderi

Av Gunsan - 10 juni 2011 14:49


...lyckans de som tar studenten idag, bättre väder får man leta efter. SOL SOL SOL det var några år sen det var ett sånt fantastiskt väder och trots den vind som är, så är det väldigt hett.....

Ja, nu har ju jag ingen som tar studenten i år och inte heller nästa men sen är det dags igen, 3:e gången gillt :) Jag är i alla fall stolt mamma till sonen som tagit sig igenom första året på Fordonsprogrammet och det med bravur!!!

Stolt är jag också över min äldste son som snart är färdig CNC-operatör!!!

Det tog ett tag innan han kom fram till vad han ville bli men han hittade rätt till slut.

Och naturligtvis är jag stolt över min dotter också, min vackra självständiga envisa "lilla" tjej!!! Hon som sökte till polisskolan och kom ända fram till fys.provet, men där såg hon sina begränsningar och hoppade av. Jag hoppas att hon kan träna upp sig inför nästa gång hon söker...... Jag kan inte tänka mig en bättre passande polis än hon:)


Oroad blev jag däremot igår kväll, det var studentfest på en balkong i grannhuset, högst upp, 3:e våningen. Tjejer och killar i olika grad av berusning, glada, stojiga.....

Jag gladde mig med dem men det som jag blev oroad av, var när jag plötsligt ser en tjej hänga utanför balkongen med händerna på räcket och omöjligt kunna komma upp av sig självt. Hennes tjejkompisar orkade inte dra upp henne och hon hängde där och dinglade.....

Tills en av grabbarna kom och drog in henne över räcket igen. Jag hörde hur han frågade vad hon höll på med och hennes svar var att hon tappat sin mobil ner på balkongen under!!!

Ja, nog stämmer det gamla ordspråket: Där spriten går in, där går vettet ut.

Hon hade säkert inte gjort likadant om hon varit nykter.....det måste ju ha varit enklare att gå ner en trappa..... Men, men.....vi blir alla så kaxiga och modiga med lite alkohol i oss.

Det är då som vi säger/gör allt det där som vi aldrig annars skulle göra.....


Jag hoppas att kvällens festande ska gå bra för ALLA våra UNGDOMAR som nu har fått SOMMARLOV:) Det är de värda!!!


Idag kom exet och frågade om jag skulle med till stan, det passade bra för jag hade ett ärende på banken. Allt gick bra tills vi skulle åka hem, exet kommenterade en afrikansk kvinnas klädsel med förakt och jag försökte förklara för säkert tusende gången varför de ser så ut. Men då kom han med en ännu värre kommentar, så jag blev förbannad, slängde igen bildörren och gick min väg. Han rivstartade från parkeringen och sen har jag inte hört av honom mer...... Lika bra är det, när han är på det där humöret då blir vi bara osams.


Han är sur för att hans "tjej" inte är hemma så de kan träffas och att han hade räknat med chaufför till i morgon, då det är raggarträff i Kolbäcksparken. Men hon har dragit sig ur, det var en kompis till mig och meningen var att vi båda skulle följa med men... Det känns inte rätt att "supa" ihop med exet, efter de erfarenheter som jag har av hans missbruk.


Över till något helt annat, igår tog jag bort stygnen på tårna. Enligt sköterskan såg det fint ut.....det tycker inte jag. Det blir väl bra såsmåningom, stiften sticker ut dryga cm utanför tårna och de sitter upp i halva foten för stadgans skull. Så nu förstår jag varför det gör så in i helvete ont, så fort jag missat att ta värktabletterna.


Ha det nu så bra, lev väl och sköt om er:) Soliga kramar//Gunsan


Av Gunsan - 8 juni 2011 16:40

Igår var jag bjuden på 18-års kalas hos barnens kusin. Då jag inte kunde ta mig dit för egen maskin, så var min "svägerska" så bussig att hon skulle hämta mig efter jobbet.

Det drog ut på tiden och jag började tro att hon glömt av mig......men så kom hennes sms och jag gjorde mig i ordning och linkade ut.

På gatan stod två volvobilar, en röd och en grå.....jag strosade fram till den röda och öppnade dörren till passagerarsidan och skulle till att sätta mig.....då hör jag en karl säga: Näää, nu blev det nog fel.....

Hoppsan!!! Jag hade tagit fel på bil!!! Jag vet mycket väl att svägerskan kör en grå volvo......men, ändå så gick jag till den röda!!!

Kan det bero på, att när exet hämtar mig så har han en röd saab och han brukar alltid stå just där. Jag gick liksom av gammal vana till den röda....... HA HA HA

Svägerskan trodde att jag kände den i röda volvon, så hon hade inte heller reagerat på att det blev fel. Hon fick sig ett gott skratt, när jag berättade hur tokigt jag gjort.


Idag har jag pysslat med mina handarbeten och min "trädgård". Ja, jag skriver faktiskt trädgård trots att den bara består av en normalstor balkong. Jag har fyllt upp den med både blommor och grönsaker av alla dess olika slag. Parasoll, stol och ett provisoriskt bord får också plats, jag känner mig riktigt nöjd med den:) Och tur är ju det eftersom jag kommer att tillbringa min sommar där:)


Ha det så gott och ta vara på varandra. Kram//Gunsan  

Av Gunsan - 7 juni 2011 11:18

...här kommer ett knippe med handarbeten som jag gjort den senaste tiden...              

Av Gunsan - 2 juni 2011 14:35


...äldstekatten Kajsa har fått urinvägsinfektion, hon småskvätter överallt. Nu senast på sonens nytvättade kläder.....inte kul!! Men som tur är, är Kajsa sonens favoritkatt och han vet att hon är sjuk......annars hade det inte varit roligt att heta Kajsa nu!!

Igår, på fm hade vi fått tid till henne på djurkliniken till kl.10, så drygt ett par timmar innan började min och exets jakt på katten, för att få henne in i reseburen. Vi lockade, jagade, letade, hojtade, grälade....men inte fan fanns hon någonstans... Hur i hela friden kan en innekatt bara försvinna?????? Nedervåningen var hon INTE på och ändå gick det bara inte att hitta henne.....

Det var inget att göra än att omboka tiden till i morgon, då är sonen hemma, så han ska "lura" med henne in i buren. Sen bär det iväg med henne till "farbror doktorn" och förhoppningsvis så får hon medicin som gör henne frisk igen.

Jag minns den gången då Kajsa skulle in och steriliseras, jag och barnen jagade runt efter henne och när jag äntligen fått tag i henne och skulle stoppa in henne i buren.........då tittar Skrållan upp ur den!!! NEJ!!!! Fel katt i buren och Skrållan gick inte ur den frivilligt, så jag fick nästan med våld putta ur henne för att sen tvinga in Kajsa i den. Katt som katt kan man tycka men de är verkligen individer, den ena livrädd, den andra älskar att ligga i buren.


Nåväl vi kom iväg till stan igår också, jag var in till dagkirurgen och frågade om bandaget skulle se ut som "Janne Långbens" fot??? Det skulle det INTE!!! På det sättet gjorde det ingen nytta, den snälla sköterskan tog sig tid att göra om det åt mig, så nu är det ingen som skrattar åt mitt "paket" längre.


På lördag är det dags för en tur till Ånnaboda och en heldag bland alla andra veteranfordonsentusiaster, jag har laddat med campingstol, penna och korsord.....Ja, det lär inte bli alltför mycket vandrande för mig men TITTA på FOLK och BILAR/MC, det ska jag + lösa lite korsord som omväxling. Lite fika och något gott att äta till hoppas jag också kunna få.


Äntligen har solen kommit tillbaka, skönt ute trots blåsten. Jag hoppas att det är sådant väder på lördag.


Ha det så gott i helgen och sköt om er. Kram//Gunsan

Ovido - Quiz & Flashcards