Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Att hinna både det ena...

Av Gunsan - 12 oktober 2011 09:22

...och det andra, det vet ju alla att det kan vara nog så snärjigt men igår hann jag faktiskt med lite av varje. Ja, tro nu inte att jag har gjort heroiska underverk, för det var det inte tal om   Nej, men jag hann mer, än jag hade kunnat tro på morgonen när jag satt och väntade på att min långsovande hund skulle vakna......

Ty Ronja, hon sov lääänge, vaknade först efter 10 och då stapplade hon yrvaket upp och vi gick ut på dagens första promenad. Som inte sträckte sig längre än till grannhusets bortre gavel, då hade hon gjort ifrån sig och ville in igen.


Ronja tycker inte om att behöva knalla iväg långa vägar direkt när hon vaknat, hon vill ta det lugnt och det passade mig förträffligt just igår. Det gjorde nämligen att jag hann med bussen in till stan, den som går 10.56 och som jag hade trott att jag inte skulle hinna med.


Väl inne i stan så var jag in till hobbybutiken, hade beställt färg från Panduro som jag skulle hämta ut. Bara köpa den färgen var det meningen men men hobbybutik är ju inte hobbybutik för intet, så innan jag kom ut därifrån så hade jag handlat på mig betydligt mer  Det var pärlor av olika sorter och färger, multitång för smyckestillverkning, tunn metalltråd.........ja, det blev lite mer än vad som var tänkt. Men å andra sidan så snurrar det av idee'r i mitt huvud som jag vill försöka förverkliga så det är lika bra att ha grejerna hemma.


Sen en repa på stan, upptäckte att flera butiker stod tomma, ja, jag har ju läst att de skulle stänga men det blev så uppenbart när jag gick där och såg dem gapa tomma. Trist!!

In på Lindex för lite klädköp, handla för 300kr, få 100kr i rabatt. Det gällde underkläder, en bra affär tyckte jag och började leta efter vad jag ville ha. Efter mycket letande hade jag hittat mina plagg och gick till kassan nöjd med mina fynd, bara för att få veta att erbjudandet bara gällde de med Lindexkort!!! Attans otur!!! Nåja, det blev, ta 3 betala för 2 istället. Problemet var bara, att vilka av dem skulle jag då välja???


Sen blev jag kaffesugen och traskade hem till en kompis som fick bjuda på fika  , vi hade som alltid mycket att prata om  där blev jag sittande tills det blev dags att gå till bussen.


Fick vänta långt över tiden innan den kom, på väg ut från stan bad chauffören om ursäkt för att hon varit försenad och påminde oss om att ta på säkerhetsbältena. Det är första gången jag hör någon påminna om det!!


Hem till en glad jycke och en lika glad kisse, båda hälsade mig vid dörren!!

Nu var det dags för lunch, kalops och potatis från dagen innan, mumsigt som bara sjutton. Det tyckte både jag och Ronja  

Ringde min dotter och pratade bort en stund, hon var med sin pojkvän när han fixade med bilen. Hon berättade att hon skulle följa med sin bror och hans flickvän på em till IKEA i Västerås, lillebror skulle köpa ny dubbelsäng. Och dottern, som alltid är pigg på att åka ville förstås följa med och dessutom fungera som medlare mellan de andra två 


Jag och Ronja gick till barnens farmor och farfar, där var exets syster också och vi kom att prata om att jag ska näta in balkongen till våren för katternas skull. Då säger hon att jag kan få den nätbur somföljer med hennes lägenhet, som hon flyttar till i november. Det är ju jättebra!! Även om jag kanske måste modifiera om den så att den passar på min balkong, så är det ju värt med tanke på vad det kostar att köpa in materialet.

Nåväl, där blev jag också sittandes och fikandes   i några timmar  som alltid lika trevligt att besöka dem.

Just när vi är på väg hem, så kommer en vän     som jag inte sett på länge, så vi tog sällskap ner mot centrum under livligt pladdrande.

Sen var det SKÖNT att komma hem och sätta sig i soffan och vila både kropp och själ. 


Av min vän i stan hade jag lånat tarotkort, så jag försökte mig på att spå med dem, men det funkade inte alls för mig. Korten sa mig inget alls!!! Bilderna är från Leonardo Da Vincis teckningar och de "talade" inte alls till mig. Så jag ska köpa mig en egen tarotlek med andra motiv.


Sen gav jag mig på mina tråd/pärl-idee'r och lyckades forma ett hjärta med pärlor här och där som nu hänger i mitt fönster. Upptäckte förstås att tråden var alldeles för tunn, för det som jag hade tänkt mig att göra av den  Så nu får jag tänka om och göra annorlunda. Men, det är väl det som det handlar om.....att tänka och vara kreativ, hitta nya sätt att göra saker på, att inte fastna utan se det som går att förverkliga om man bara tänker i vidare vinklar.............

Som LIVET självt..............


Resten av kvällen slötittade jag på tv och gick ännu en liten sväng med Ronja innan vi alla knoppade in en bit efter midnatt.......

En bra och innehållsrik dag med vänner och nya idee'r och tankar.


Vad ska jag hitta på att göra idag??? Jaa, till att börja ska vi ut på dagens första promenix, bara lilla vovvsingen   vaknar, hon är en riktig långsovare.

Sen blir det en sväng till ica, måste köpa två nya krukor, fick blomskott av min kära "svärmor"   igår som måste i jorden. Saknas säkert lite i kylen också.......


Hoppas ni alla får en bra dag!!

Kramkram//Gunsan




 
 
kickssons

kickssons

13 oktober 2011 22:05

Ja Du det är ju "livsfarligt" att gå in i en hobby butik. Numera skriver jag en shopping lista och försöker hålla mig till den, men det blir sällan bara inköp från listan. Här är det full fart på handarbeten av olika slag, hur kul som helst. Ha det bra & visa Dina smyckesarbeten när de är klara. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Gunsan

13 oktober 2011 23:32

Jaa du, jag har försökt få till lite hjärtan att hänga i fönstret men som sagt så var tråden i tunnaste laget:) Får klura på hur jag ska få till det. Kramar

 
kickssons

kickssons

16 oktober 2011 22:08

Jag fick jättefina hjärtan av Lena (min länk Lenas lovely frallor) som hänger i en del fönster, skulle nog ha tagit bort dem under sommaren men det är faktiskt lika fina nu när de är en aning solblekta. Det rödaste av dem spar jag i år igen till julpynt i fönstret. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Gunsan

21 oktober 2011 11:06

Härligt med vackra saker i fönster, enda problemet nu har jag märkt är att hänger de för lågt så tror kissen att de hänger där för hennes skull:) att hoppa efter... Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Ovido - Quiz & Flashcards