Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Uppe med tuppen...

Av Gunsan - 9 oktober 2011 08:45

....men Ronja hon sover fortfarande nerbäddad under mitt täcke i sängen. Det har alltid varit så bra med henne, hon har aldrig velat upp och ut  okristligt tidigt utan hon sover länge om morgonen. Det blev särskilt under de åren då hon tog sig som vana att sova med yngste sonen och han kunde sova framåt lunchtid. Så länge han sov, då sov Ronja också.

  Idag ska jag till att börja med köpa hem lite saker till katten som ska flytta hem till mig, det mesta kan jag handla här på ica men klösställning, den måste jag in till stan i morgon för att köpa.

Jag gjorde upp med sonen hur vi ska göra för att få hit katten, när jag har fått allt i ordning här då får han ta hit henne i reseburen. Hon är ju i alla fall inte svår att få ner i den, i regel går hon självmant i buren och lägger sig.

Det ska bli roligt att få hit lilla Skrållan.   Sen har jag ju mina marsvinspojkar, Nisse och Sparris. Det ska nog gå bra, Skrållan är en lugn och väldigt snäll katt.


Idag ska jag in till stan och träffa en gammal barndomskamrat som jag inte sett sen vi slutade skolan, det ska bli roligt. Vi har återfått kontakten tack vare Stayfriends och sen i våras har vi försökt få till en träff men det har varit helt hopplöst att få det att klaffa. Man skulle ju kunna tro att vi bor många mil från varandra men det lustiga är att det är bara 12km mellan oss!!!

Men nu ska det äntligen bli av 


Önskar er en skön söndag i det vackra höstvädret.

Kramkram//Gunsan


 
 
kickssons

kickssons

10 oktober 2011 00:40

Hoppas Ni hade det trevlig & antagligen hade Ni massor att snacka om. Hittade också ett par gamla idrottskamrater via Stay friends & en av dem har jag träffat ett par ggr när vi är i Sverige en annan "träffar" jag via bloggen. Kramisar♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Gunsan

10 oktober 2011 09:14

Jaa, oj va vi prata...... Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och lovade att göra om det fler gånger:) Nu har jag fått hit katten, det känns bra. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Ovido - Quiz & Flashcards