Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Lite funderingar om varför...

Av Gunsan - 21 oktober 2011 11:07

...det är så tjusig reklam för alkohol på tv numera, så rosenskimrande så att ALLA ska tro att det är så där mysigt att dricka.....

Varför är det inte samma reklam för tobak och andra droger????

Är det så illa att reklammakarna för alkohol inbillar sig att det INTE är farligt att dricka deras fina viner, whisky eller öl.......

Ty, det är ju därför som det inte annonseras för tobak och droger, det är ju FARLIGT, man kan t.o.m DÖ av det........


Men, då kommer den STORA frågan, kam man inte dö av alkohol???

Inte enligt all reklam och ändå så vet vi hur alkohol skadar de som använder den, och inte bara de som dricker utan också de som lever med den som nyttjar........

Barn som föds med alkoholskador, barn som lever med missbrukande föräldrar, misshandel, vanvård, skam, kriminalitet........

Och dricker man tillräckligt mycket och länge, så kan man faktiskt DÖ......


En annan tanke är att viner anses vara finare att nyttja än sprit och öl........ Är det så, att man blir finare full när man dricker vin?? Raglar man inte omkring, säger det som man inte annars skulle säga, tjafsas det inte, kissar på gatan eller bredvid toastolen??? Jaa, jag bara undrar varför VIN är så FINT att dricka.....


Nu på morgonen har det varit ett försök till knivrån i huset bredvid mig, enligt grannen så var det några FULLA män som hotade en man i 80-års åldern. Stort pådrag efter den bil som de flydde i........ Ännu ett bevis på att alkohol är farligt!!


Förra helgen flyttade Sveriges värsta PEDOFIL in i trappen bredvid och genast blev vår lilla ort så mycket FARLIGARE..... Som tur var så hade ryktet om honom spritt sig redan innan han kom hit, så vi var alla förberedda på vad/vem som flyttade in. Ryktet kom via barnomsorgen som hade fått information om honom.


Vår hyresvärd däremot, hon STRUNTADE i att informera oss om honom, trots att det bor barnfamiljer i husen. DÅLIGT tycker jag!!!


Här om natten så hade det samlats en grupp av vuxna män med hagelbössor och basebollträn utanför hans fönster, de lät honom tydligt se att de laddade gevären och att de bara väntade på att få slå honom sönder och samman.......

Pedofilen blev så RÄDD......att han larmade polis. Igår flyttades han till annan plats och det är osäkert om han TÖRS komma tillbaka.


En familj har sagt upp sin lägenhet sen han flyttade in, en annan vaktar sin dotter varje sekund hon är utanför hemmet och jag vågar inte gå till tvättstugan själv längre. Han är 1.90 lång och väger ca. 160kg. Kan ena stunden vara lugn för att i nästa slå till. Ingen kan lita på att han inte gör någon illa, oavsett ålder/kön.


Var rädda om varandra//Kram, Gunsan

 
 
kickssons

kickssons

21 oktober 2011 20:24

Fy f-----siken för 'pedisar', jag tycker att det bara finns ett sätt att straffa dem & det är att ställa ut dem på ett torg framför allmänheten, ner med deras brallor & ryck!!! så enländet trillar av.. men det är ju 'synd om dem' enligt en del!!! Vad är det då för ett stackars oskyldigt barn som blir utsatt???? Här var det någon idiot som menade på att ett bra sätt att hjälpa pedisar till att komma tilbaka till ett normalt liv, var att de skulle göra studiebesök på bl.a Mothercare & lekplatser m.m fast naturligtvis under övervakning !!!!!!!!! Ja ja, man kan ju inte annat än förstå att folk kom med laddade hagelbössor, de skulle ha lekt "träffa prick" på det feta eländet så han talade i falcett röst därefter. Sorry men jag blir så heligt förbaskad på dessa snuskhummrar. >>>>>>>>>>>> Själv har jag aldrig varit speciellt intresserad av alkohol. Var väl som de flesta ungdomar i föräldrarnas spritförråd & snodde lite blandat, mixade det sedan med t.ex fruksoda & svepte det hela innan t.ex skoldanser. Mådde pest & efter ett par gånger gav jag upp... Gillar nämligen inte att må illa och farligt är det ju också, precis som Du skriver, lika illa/farligt som nikotinbegär. Anyway nu har jag skrivit av mig här på Din blogg... S O R R Y . Ha en trevlig helg, här ska det quiltas innan morgondagen då vi det kommer V-ås & Surah gäster hit på long week-end, härligt. Kramar Kikkan ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Gunsan

21 oktober 2011 21:21

Du har så rätt, kändes så himla bra att veta att folk tog det på allvar och visade vad vi verkligen tycker om att ha honom här. Bra också att de hann undan innan polisen kom:) Jag har aldrig tidigare varit rädd för att gå ut men NU tycker jag att det är obehagligt. Kul för er att få besök "hemifrån", hoppas ni får en härlig helg tillsammans!! Kramiz Gunsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Ovido - Quiz & Flashcards