Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Advent och regnet öser ner...

Av Gunsan - 27 november 2011 13:15

....rätt så typiskt tycker jag för denna höst, hittills har vi haft en ganska fin och lite småkylig, torr höst men nu precis till advent, då kommer regnet. Ingenting är sig likt i år, jag kan bara hoppas på att vi får lite snö till jul för nog är det vackrare med snö på marken när tomten kommer, än stora vattenpölar.

Dagens första promenad gick av naturliga skäl inte så värst bra idag, det regnade ju..... Jag lyckades släpa Ronja över gatan och tillbaka men sen var det raka spåret in   en kort stund av lek med "pipen", sen knoppade hon in igen, inbäddad mellan två kuddar i sängen.

Jag ska göra ett försök lite senare att få med henne på promenad till farmor, vi var ute igår på eftermiddagen och då visste jag att farfar och farmor inte var hemma, så jag gick bara förbi vägen som leder till deras hus. Men, OJ va Ronja stretade emot och envisades att vilja gå just DEN vägen, trots att jag försökte få henne att förstå att de inte var hemma. Men hon lyssnade inte på det örat.......nåväl, jag vann i alla fall men lovade samtidigt att vi skulle gå dit idag   men det var innan jag visste att det skulle regna idag  


Även om nu inte vädret ser ut som det ska i advent, så syns det i alla fall inomhus att vi redan kommit dit. Första ljuset tänt till frukosten....


Ljus och julgardiner i alla fönster....  


Toppstjärnan till julgranen klar...


"mysbelysning" i hallen....  


Juldukar på överallt och de gamla julbonaderna sitter på plats, de i papper som kommer från mitt barndomshem. En jul utan dem, var ingen jul  


Den här bonaden tyckte min pappa mycket om   


Sen är det min älskade bonad som jag sydde för minst 35 år sen...


Detta och lite till, sen är julen på plats i mitt hem. Tomtarna sätter jag upp lite närmare jul.........så jag kan "gotta" mig lite då och då  


Vet att några bilder är lite suddiga men det beror på att jag börjar bli lite stressad, dags att ta Ronja med mig ut igen och dessutom suger det i kaffetarmen  


Ha det gott och sköt om er alla!!! Kramkram//Gunsan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - 17 december 2012 12:30

...och jag tycker inte att det var länge sen jag skrev här senast, men när jag nu kollade, så var det den tredje december!!! Hoppsan!!! Ja, där ser man hur min tid ser ut. Och det är det här som är typiskt för MIG och TIDEN numera, jag har en alldele...

Av Gunsan - 3 december 2012 15:30


...jag var härinne och skrev något, över ett år sen senast.... Jag har nog ingen riktig förklaring på varför det blev ett så långt uppehåll, kanske jag helt enkelt kände mig klar med mitt bloggande, eller att jag bara inte kom mig för att skriva elle...

Av Gunsan - 16 november 2011 15:45


....visserligen inte så väldigt kallt men ändå tillräckligt för att saltbilen for som en galning här igårkväll och sprutade ut sina salt korn över gatorna.......... naturligtvis precis i samma stund som jag och Ronja klev utanför porten och stackars ...

Av Gunsan - 10 november 2011 15:15


....här har jag skrivit ett helt inlägg och sen när jag skulle sända iväg det, då hade tiden för det gått över så jag var utloggad igen och hela mitt inlägg försvann........... Inte alls kul   Så nu blir det ett helt annat inlägg än det som var tän...

Av Gunsan - 28 oktober 2011 10:30


Så fort tiden går numera, tycker inte det var länge sen jag skrev ett inlägg med det måste det vara när jag tänker på att jag la in bild på min halvfärdiga byrå. För den har stått klar i hallen i flera dagar nu ja, nu ska jag ju inte yvas alltför myc...

Ovido - Quiz & Flashcards